E V H

“You’ve gotta decide, are you making music for people or are you making it for yourself? Anyone who says that they’re not making music for people can kiss my ass! I dunno, maybe they just sit home in their closets and make music. Why bother making records and try to sell them, if you’re simply trying to make music to yourself?”

“These guys who claim, I’m an artist and I don’t care if I make records or not… well, why even bother making them? I want to sell records; I want people to enjoying what I’m doing as much as I do. And if that means I’m selling out, then I’m selling out.”

– Edward Van Halen, Guitarist magazine interview


Advertisements

14 thoughts on “E V H

  1. henny

    Bener banget mas, aku gk percaya klo ada yg bilang “bikin musik cuma iseng aja!” musik pasti ada maksudnya, secara lisan maupun gk pasti itu di sampein ke orang lain sama si penciptanya.

    Jadii inget kata dosen sosiologi komunikasi tadi mas, “Musik termasuk karya bentuk komunikasi massa”

    Oke, sukses ya mas untuk menulis dan bermusiknya 🙂

    Reply
    1. igamassardi Post author

      thanks Henny, memang musik itu intinya beragam.mungkin ada yg memang dibuat utk dirinya sendiri oleh sang musisi? yg cuma disimpen di lemari dan nggak ada satu orang pun yang mendengarkan? bisa jadi.. dan apakah itu salah? tentu tidak.. 😀

      Reply
  2. bildyy

    ………….oooh iya ketemu! tetapi tetap untuk Mr. I M karena tulisannya lebih jempolan 😀

    Reply
  3. uti

    iya, jadi makin banyak band2 gak genah yang nongol di tipi… ya ampun, bahkan band2 tersebut makin sulit dibedakan…samaaaaaaa semua!!

    Reply
  4. petool

    aduh saya termasuk org yg menulis lagu untuk disimpan 😦
    karena gak tau mw didengarkan kpada siapa ?

    hha well
    apakah itu salah? tentu tidak.. 😀

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s